راهنمای انتخاب هدفون ورزشی

مهم نیست چقدر از دویدن لذت می برید ، عبور از چندین متر در سکوت دشوار است. موسیقی تقویت کننده انرژی قطعاً می تواند به پیشرفت شما کمک کند ، به همین دلیل است که یک جفت هدفون ورزشی بسیار مفید است. اگرچه همه هدفون های ورزشی برابر نیستند ، بنابراین مهم است که بدانید هنگام انتخاب یک جفت هدفون ورزشی به دنبال چه چیزی بگردید. این بدان معنی است که برای اطمینان از اینکه مجموعه مناسبی برای نیازهای خود پیدا کرده اید ، به طراحی هدفون ، قابلیت های ضد آب و سایر ویژگی ها توجه زیادی داشته باشید.

ما می دانیم که جستجوی همه گزینه ها ممکن است دشوار باشد ، بنابراین ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم. اگر مشتاق شروع به کار با یک هدفون جدید هستید ، حتما با ما همراه باشید.

هدفون ورزشی چیست؟

 هدفون های ورزشی دقیقاً مانند انواع دیگر هدفون ها کار می کنند ، اما آنها از یک طراحی سبک و مقاوم در برابر آب استفاده می کنند که به آنها در مقاومت در برابر عناصر کمک می کند. بهترین ها چه در حال راه رفتن یا دویدن راحت هستند. هدفون ورزشی در هر دو مدل سیمی و بی سیم موجود است. به جای اتصال جک به تلفن یا دستگاه دیگر ، مدل های بی سیم از اتصال بلوتوث برای پخش موسیقی ، کتاب صوتی یا پادکست از طریق دستگاه استفاده می کنند.

راهنمای انتخاب هدفون ورزشی

مزایای استفاده از هدفون هنگام ورزش

 مقاومت در برابر عرق: از آنجا که اکثر هدفون های ورزشی در برابر آب مقاوم هستند یا ضد آب هستند ، هنگام فشار دادن به خود ، نگران آسیب دیدن عرق به آنها نخواهید بود.

راحت و سبک: اکثر هدفون های ورزشی دارای طراحی سبک و مینیمالیستی هستند ، این بدان معنی است که پوشیدن دستگاه ها هنگام انجام ورزش راحت است. آنها وزنی را اضافه نمی کنند که باعث شود سرعت شما را کم کند.

ایمنی: اکثر هدفون های ورزشی از یک طراحی باز برخوردارند که به شما اجازه می دهد برخی از نویزها حتی در هنگام گوش دادن به موسیقی یا صوتی دیگر نیز فیلتر شوند. این بدان معناست که هنگامی که بیرون می دوید ، کمتر ممکن است توسط اتومبیل ها و سایر خطرات غافل شوید.

تقویت روحیه: مطالعات نشان می دهد که موسیقی مناسب می تواند به بهبود خلق و خوی شما در طول دویدن یا تمرین دیگر کمک کند. هدفون ورزشی می تواند به شما کمک کند تا در پایان ذهن خود را حفظ کنید.

انگیزه: موسیقی با سرعت بالا می تواند به شما کمک کند تا در طول دویدن سرعت خوبی داشته باشید یا حتی تلاش خود را افزایش دهید.

لذت: به نظر می رسد وقتی که شما به موسیقی ، کتاب صوتی یا پادکست گوش می دهید ، زمان با سرعت بیشتری می گذرد و باعث لذت بیشتر تمرین می شود و انگیزه شما را برای مدت زمان دویدن حفظ می کند.

ویژگی هایی که باید در نظر گرفت

 نوع هدفون

 اکثر هدفون های ورزشی دارای گوشواره هستند ، اما در هنگام اتصال به گوش های شما ، سبک ها متفاوت است.

 داخل گوش: سری های این هدفون به گوش شما فشار می آورند. اصطکاک آن ها را در جای خود نگه می دارد ، بنابراین معمولاً نوک های لاستیکی در اندازه های مختلف ارائه می شوند تا مطمئن شوند که به درستی در گوش شما قرار می گیرند. این یک سبک هدفون بسیار راحت و سبک است ، اما برخی از دوندگان با افتادن آنها مشکل دارند.

قلاب گوش: این گلگیرهای هدفون در داخل گوش قرار می گیرند اما دارای بازوهای خارجی یا قلاب هایی هستند که دور گوش های شما خم می شوند تا در جای خود قرار بگیرند. احتمال سقوط این سبک بسیار کمتر است ، اما برخی از دوندگان در صورت طولانی مدت استفاده از آنها احساس ناراحتی می کنند. قلاب گوش اگر عینک بزنید نیز خوب کار نمی کند.

روی گوش: این سبک هدفون سنتی روی گوش قرار می گیرد یا آن را می پوشاند. آنها گزینه خوبی برای دویدن نیستند زیرا حجیم هستند و در طول یک دویدن شدید به راحتی از بین می روند. با این سبک ممکن است بیشتر عرق کنید. این هدفون همچنین صداهای خارجی را مسدود می کند که اگر در خیابان بدوید می تواند خطرناک باشد.

مقاومت در برابر آب

بیشتر هدفون های ورزشی مقداری مقاومت در برابر آب دارند زیرا بیشتر افراد هنگام ورزش عرق می کنند. هدفون های ورزشی دیگر کاملاً ضد آب هستند و این بدان معناست که می توانند بدون اختلال در عملکرد در استخر غوطه ور شوند. اگر قصد دارید از هدفون خود فقط برای دویدن استفاده کنید ، به سبک ضد آب نیازی ندارید. تا زمانی که آنها بتوانند عرق شدید و دوش باران را تحمل کنند.

سیمی یا بی سیم

هدفون های ورزشی به دو حالت سیمی و بی سیم در دسترس هستند.

هدفون ورزشی با سیم

 اگر یک جفت سیمی انتخاب می کنید ، توجه به طراحی سیم برای اطمینان از عملکرد حداکثر هدفون مهم است. هدفون هایی را انتخاب کنید که یک سیم ضخیم و بادوام داشته باشد که برای مقاومت در برابر گره خوردن طراحی شده باشد.

به طول سیم نیز توجه کنید. شما نمی خواهید خیلی طولانی شود ، زیرا ممکن است هنگام دویدن در چیزی گیر کند. اگر بخواهید تلفن یا دستگاه دیگری را در جیب خود داشته باشید ، طنابی به طول حدود یک متر معمولاً خوب کار می کند. اگر می خواهید آن را در بازوبند قرار دهید ، هدفون هایی با سیم کوتاه تر انتخاب کنید.

راهنمای انتخاب هدفون ورزشی

هدفون ورزشی بی سیم

اگر متوجه شوید که سیم در هدفون های سیم دار سنتی هنگام کار با شما مانع می شود ، هدفون های بی سیم ممکن است راه حل ایده آل شما باشد. هدفون ها به جای اتصال به تلفن یا دستگاه دیگر ، از فناوری بلوتوث برای ایجاد ارتباط بین این دو استفاده می کنند. هدفون های متصل به بلوتوث معمولاً کیفیت صدای یکسانی را با سبک های سیمی ندارند ، اما آزادی حرکت بیشتری خواهید داشت. اگر به هدفون بی سیم نگاه می کنید ، دو فاکتور اصلی وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

زمان شارژ: هدفون های بی سیم دارای یک باتری داخلی هستند که به آنها امکان می دهد اتصال بلوتوث خود را حفظ کنند ، به این معنی که شما باید آنها را به صورت دوره ای شارژ کنید. یک جفت هدفون با کمترین زمان شارژ ممکن ، تقریباً یک تا دو ساعت  برای شما کار کند.

زمان پخش: همه هدفون های بی سیم برای مدت زمان مشابه شارژ ندارند. میزان صدا و سایر عوامل بر زمان بازی تأثیر می گذارند. هدفونی را انتخاب کنید که بتواند حداقل با شش بار شارژ شش ساعت زمان پخش را تأمین کند.

کنترل ها

 اکثر هدفون های ورزشی دارای ولوم یا سایر کنترل ها روی سیم یا هدفون هستند تا تنظیم صدا را در هنگام کار آسان تر کنید. برخی از مدل ها همچنین دارای یک دکمه هستند که به شما امکان می دهد مسیرها را تغییر دهید. از آنجا که بسیاری از دونده ها هنگام دویدن از تلفن های خود برای گوش دادن به صدا استفاده می کنند ، هدفون های ورزشی معمولاً کنترل هایی دارند که امکان تماس تلفنی را فراهم می کند. به دنبال میکروفون داخلی در سیم یا هدفون باشید. به این ترتیب برای پاسخگویی به تماس مهمی لازم نیست تلفن خود را از جیب خود بیرون بیاورید.

موارد اضافی

 برخی از هدفون های در حال اجرا دارای لوازم جانبی یا ویژگی های اضافی هستند که عملکرد آنها را بیشتر می کند.

کیف محافظ: یک کیف نگهداری باعث می شود بدون نگرانی از خرابی ، هدفون های در حال کار خود را به راحتی در کیف و کیف ورزشی خود بیندازید.

سنسور ضربان قلب: برخی از هدفون های ورزشی دارای یک سنسور ضربان قلب در گوشواره ها هستند تا به شما کمک کنند در حین دویدن مطمئن شوید که به ضربان قلب هدف خود رسیده اید.

نکات

 اگر قصد تاریکی هوا را دارید ، هدفون های ورزشی را با مواد بازتابنده انتخاب کنید. این یک هشدار ایمنی اضافی است. زیاد صدا را زیاد نکنید. هنگام دویدن باید بتوانید صدای محیط اطراف خود را بشنوید ، مانند اتومبیل ها و سایر خطرات. سیم ها را از هم گره نزنید. هنگام ذخیره سازی هدفون های ورزشی با سیم ، قبل از قرار دادن آنها در اطراف ، انگشتان را به دور دو انگشت بپیچید. هدفون های ورزشی خود را به طور مرتب تمیز کنید. بعد از دویدن عرق را پاک کنید. نوک لاستیک یا سیلیکون را بردارید و با گوش پاک کن گوشی هایتان را پاک کنید تا باقی مانده آن پاک شود.

سوالات متداول

هدفون های درحال اجرا من چه مدت باید دوام بیاورند؟

 در بیشتر موارد ، به کیفیت هدفون ، تعداد دفعات استفاده از آن و میزان مراقبت از آن بستگی دارد. هدفون های سیم دار پایه در صورت استفاده منظم معمولاً چند ماه تا یک سال دوام می آورند. اگر از هدفون های بی سیم با کیفیت بالاتر مراقبت کنید ، می تواند چندین سال دوام بیاورد.

مهمترین ویژگی مورد توجه در مورد هدفون های دارای گوشواره چیست؟

برای اکثر دونده ها ، مناسب بودن مهمترین چیز برای درست شدن است. در هنگام دویدن ، گوشهایی که به درستی متناسب نیستند ممکن است شل شوند. برای جلوگیری از مشکلات مناسب ، هدفون های درحال استفاده را با هدفون های کلیپ دار یا قلاب دار انتخاب کنید.

چه نوع هدفونی برای کار با تردمیل بهترین عملکرد را دارد؟

اگر شما عمدتا روی تردمیل کار می کنید ، شنیدن صدای محیط معمولاً مسئله ای نیست زیرا لازم نیست نگران اتومبیل و سایر خطرات باشید. در حقیقت ، اگر از تردمیل در سالن بدن سازی استفاده می کنید و نمی خواهید سر و صداهای بیرونی شما را از تمرین منحرف کند ، ممکن است هدفون های ورزشی را ترجیح دهید که برخی قابلیت های حذف صدا را داشته باشند.